brand logo Arbo





Frank Feuerstacke, CWS 

‘Wij staan voor een gezondere en veiligere toekomst’

“De uitbraak van het coronavirus onderstreept het belang van goede hygiëne nog maar eens. Aansluitend heeft de veiligheid en bescherming van medewerkers, klanten en bezoekers onze hoogste prioriteit”, stelt Frank Feuerstacke. De managing director Netherlands & Sweden van CWS levert met zijn bedrijf een bijdrage aan een gezondere en veiligere toekomst. 

Lees verder

CWS heeft vanwege de uitbraak van het coronavirus een turbulente periode achter de rug. “Er zijn momenten geweest dat artikelen zoals desinfectiemiddelen niet goed verkrijgbaar waren. Maar je kunt stellen dat corona in positieve zin een katalysator is geweest voor het bewustzijn van hygiëne. Elke Nederlander denkt na over handhygiëne en de noodzaak van het handenwassen. Daar zijn we blij mee.”

 

“Richting onze klanten en partners hebben wij in het verleden ook vaak gezegd dat de juiste manier van het wassen en drogen van je handen belangrijk is om de medewerkers gezond te houden. Een groot aandeel van ziektes kunnen we voorkomen als we goed onze handen wassen. Tachtig procent van de besmettingen tussen mensen wordt veroorzaakt door handcontact. Goed de handen wassen helpt dus. Bijna alle ziekmakende bacteriën verdwijnen als je je handen twintig seconden wast met water en zeep en daarna droogt.”

 

Feel Good Hygiëne

CWS, specialist op het gebied van sanitaire hygiëne, schoonloopmatten, bedrijfskleding en cleanrooms, biedt innovatieve, duurzame en digitale huuroplossingen. Deze verbeteren de gezondheid, de veiligheid en de bescherming van klanten en medewerkers. Feuerstacke: “We geloven in een toekomst die gezonder en veiliger is voor mensen. Daar werken we elke dag aan. Dat doen we door hygiëne te bieden voor de sanitaire ruimte en zo bij te dragen aan gezondheid, comfort en duurzaamheid. Wij noemen dit Feel Good Hygiëne. Dat is het gevoel dat je krijgt wanneer je een sanitaire CWS-ruimte binnenloopt: het is er aangenaam en je ziet en merkt aan alles dat het klopt. De sanitaire voorzieningen moeten goed, intuïtief en zonder verspilling werken.”

‘Met optimalisaties in onze eigen bedrijfsprocessen realiseren we continu besparingen in het gebruik van water, energie en grondstoffen’

Drie pijlers   

Aan de hand van drie pijlers geeft CWS Feel Good Hygiëne vorm: veiligheid, comfort en duurzaamheid. “We dragen bij aan een veiligere wereld door het creëren van een uitzonderlijke hygiëne-ervaring. Onder comfort verstaan wij dat iedereen moet kunnen genieten van een ontspannen en prettig toiletbezoek. Onze belofte: toiletbezoekers zijn altijd verzekerd van slimme, kwalitatieve producten, goede service en een frisse toiletruimte. Het moet een positieve beleving zijn. Die beleving creëert een moment van rust en ontspanning. Een gebruiker moet de sanitaire ruimte met een goed gevoel en een glimlach verlaten.”


Een circulaire economie valt onder de pijler duurzaamheid. Dat is voor het hygiënebedrijf, met vestigingen in zestien landen, een belangrijk uitgangspunt. “Met onze producten en diensten belasten we de aarde zo min mogelijk. We onderhouden onze dispensers en repareren deze als dat mogelijk is. Dit resulteert in een langere levensduur. Bovendien worden onze producten opnieuw gebruikt als waardevolle grondstof voor nieuwe producten. Met optimalisaties in onze eigen bedrijfsprocessen realiseren we continu besparingen in het gebruik van water, energie en grondstoffen.”

Asito_468

Frank Feuerstacke: “Met onze producten en diensten belasten we de aarde zo min mogelijk.”

Krachtenbundeling

De breedte van de dienstverlening is volgens Feuerstacke een van de factoren waarom CWS wordt gezien als Partner of Choice. “CWS is onderdeel van de CWS Group, een internationaal netwerk. Daarnaast is de kennis binnen het bedrijf onlangs nog verder gegroeid door de joint venture met Initial en de overname van Vendor in 2019. Onze productrange is zo verbreed en we zijn nog flexibeler geworden. We kunnen hierdoor nog beter invulling geven aan de wensen van de klant.”

 

Om de wensen van de klant in kaart te brengen onderhoudt het bedrijf korte lijnen met haar klanten. “Wij blijven in gesprek met onze klanten en partners. Dat doen we niet alleen via een servicemedewerker die onze klanten dagelijks bezoekt, maar ook door het opzetten van een Customer Advisory Board. Dat is een bijeenkomst met een selecte groep klanten uit verschillende marktsegmenten. In die board wisselen we kennis, ideeën en ervaringen uit over de uitdagingen die op dit moment spelen in de markt. Maar we vragen ook naar de wensen en behoeften van onze klanten en partners. Zo kunnen we die in een vroeg stadium meenemen bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Tot slot gebruiken we deze bijeenkomsten om onze bestaande dienstverlening te optimaliseren.”

Met haar serviceconcept neemt CWS haar klanten en partners het werk uit handen. “We verzorgen de installatie, het onderhoud en de levering van verbruiksartikelen. Handdoekrollen, hygiëneboxen en schoonloopmatten worden door ons opgehaald, gereinigd volgens de strengste hygiënische normen en vervolgens weer frisgewassen terug geleverd. De klant heeft hier geen omkijken naar.”

 
Goed naar elkaar luisteren   

Goed luisteren naar elkaar is volgens Feuerstacke het geheim achter een goede samenwerking tussen de leverancier met zijn partner of klant. “Je moet ervoor zorgen dat je elkaar goed begrijpt. Dat er regelmatig, proactief en transparant wordt gecommuniceerd. Als je samenwerkt met een partner moet je er ook voor zorgen dat de financiële benefits en risico’s op een eerlijke manier zijn verdeeld. Dit aspect moet je samen voor je rekening nemen.”

 

“Een bewijs voor mij dat we dat goed doen, is het feit dat we verschillende langdurige samenwerkingen met partners en schoonmaakbedrijven hebben. Er is onderling veel vertrouwen. In goed overleg proberen wij gezamenlijk de beste oplossing te vinden. Op een efficiënte, maar ook op een bedrijfskundige, gezonde manier.”

 
Nieuwe strategie   

In 2017 heeft CWS de basis gelegd voor een nieuwe, op groei gerichte strategie. Feuerstacke: “We willen ons intensiever op de hygiënemarkt concentreren, efficiënter reageren op de wensen van de klant en we bieden oplossingen op maat.”

 

“Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat we volop inspelen op de digitalisering. We willen klanten meer online bereiken om transacties en werkprocessen efficiënter en klantgerichter te maken. Door bijvoorbeeld realtime-inzichten te ontwikkelen in het verbruik van dispensers, wat de beste looproute is voor schoonmaak om bij te vullen en hoeveel verkeer er is in kantoorpanden. Dat is data die wij kunnen gebruiken om onze dienstverlening voor ons en onze partners beter in te richten. Schoonmaakbedrijven hebben dit soort informatie ook nodig om hun processen te optimaliseren en waar nodig betrouwbaarder te maken”, legt Feuerstacke uit.

 

CWS wil ook haar portfolio uitbreiden. “Om zo een nog grotere bijdrage te leveren aan een gezond leven met een buitengewone hygiëne-ervaring. De focus ligt op het vergroten van het hygiënebewustzijn en het bevorderen van correcte handhygiëne. Het overgrote deel van de infecties wordt namelijk doorgegeven via onze handen. Met andere woorden, goede handhygiëne laat de ziektecijfers doen dalen tot vijftig procent. Wij willen hieraan bijdragen. Wij staan daarvoor en gaan voor de wereld van morgen. Want de toekomst begint met concrete acties vandaag.”

 

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met CWS.  


Asito- logo

www.cws.com/nl-NL


Benieuwd naar de overige onderzoeksresultaten? Kik hier 

CWS

10/14
Loading ...